onsdag den 17. februar 2010

Hækle og strik

Jeg må bare konstantere at det der med at hækle, IKKE er det jeg er bedst til.
Efter utallige forsøg i aftes , på at hækle rundt og rundt , mislykkedes det
gang på gang .
Ikke engang den fine billed serie Mette B havde lavet , hjalp mig ....
Øv-bøv sir jeg bare ....
det blev simpelhen for stramt ....
Så nu får puderne altså bare betræk med det jeg KAN.
Nemlig Oldemorsfirkant :-)
Lidt strik blev det også til ....
er jo startet på cardiganén fra Sandness Garn .
Blad nr 1003 , der er mange fine modeller i .
Mine farver er ikke som i opskriften , men farver som garn lageret indeholdte ....
Men de passer mig nu udmærket ;-))
Forsat god onsdag ...

7 kommentarer:

FrøkenTina sagde ...

Kender godt når der er noget, der bare altid driller! Synes nu den er fin din firkant!

Lækre farver - du strikker virkelig hurtigt!

Eva sagde ...

Øvelse gør mester. Du må have en hæklekyndig ved siden af dig næste gang.
Det er ellers en fin firkant, du har lavet, så det kan læres!

Jeannette Mariae sagde ...

Nej, men så kan du til gengæld strikke så flot, så flot og super hurtigt!

Vil du forsøge dig igen med hækleriet, så kik ind lige her: http://crochet-mania.blogspot.com/
Her finder du små instruktionsvideoer, som er super anvendelige.

Knus fra engens land ;-)

Helle : sagde ...

Husk at øvelse gør mester, hvor er det en fin kjole/tunika du har strikket.

Glaphuset sagde ...

Hej Birthe hurtig strikker :o)
Jeg tror ofte man er sådan lidt endten eller. Du ved hvad man sådan ligesom får startet ud med, blir ens hof. Jeg har det ligesom dig og dog modsat med strik og hækling. Meeeen det ser da ikke helt tosset ud med din pude-oldefirkant :o) God arbejdslyst.

Kh Anette

Pernille sagde ...

Sikke flotte ting du har gang i nu, jeg er vild med den stribede sag. Skønne forårsfarver! :o)

Birthe sagde ...

Tili : Ih ja og hvor er det frustrerende hi-hi , det ser jo så nemt ud men det er det bare ikke.

Eva: Du har ret , det ville være fint med en læremester , men jeg har ingen der kan .... jeg skulle have hørt bedre efter da min Mormor ville lære mig det ...

Jeanette Mariea : Tak skal du have :-) og tak for fiffet , det må jeg lige undersøge nærmere .

Helle: Tak skal du have , jeg er også glad for tunikakjolen .... ja det hæklen må jeg øve på :-)

Glaphuset : hi-hi Birthe hurtigstrikker .... du er bare sød :-) ja , man er nok enten til det ene eller andet , godt vi er forskellige ....men jeg ville gerne lære det ...

Puttenings: ja den stribede indikerer også forår hos mig .... nu vil vi altså snart ha sol og varme...