mandag den 18. oktober 2010

Hjælp ......


Jeg startede i aftes på Folklore Cardiganen.
Den har længe været på to do listen og da blusen fra sandness garn er rimelig
kedelig at strikke på , blev jeg enig med mig selv om , at det var skønt at have 2
strikketøj ,at skifte med .
Efter opskriften kan Holst garnet bruges , og der var koksgråt på lageret og noget kunstgarn , så det var jo nemt at komme i gang .
MEN , jeg syntes da godtnok det ser mega LILLE ud ......
Jeg strikker efter størrelse S/M , og det er jo den størrelse jeg plejer at gå efter , men det virker som en meget lille størrelse XS.
Jeg kan huske at mange af jer derude har strikket modellen , men nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde nogle af de indlæg ..... og mener at kunne huske at der var noget med størrelsen ....??
Er der nogen af jer der vil dele ud af jeres erfaring med Folkloren .....????
Jeg syntes det er så trælst at strikke løs også det måske ender ud i at blive alt for lille .
Men bortset fra drille strikketøj , hvor er det skøøøønt at have fri .
Jeg har kriller i maven , har sendt 2 job ansøgninger afsted og venter bare spændt på svar ....
Ikke fordi jeg regner med at få et af jobbene , men måske man kunne være bare lidt heldig
Måske .......
Ha en dejlig dag derude :-))

11 kommentarer:

DiSign-Keramik sagde ...

Sikke nogle skønne farver den får.

Kan desværre ikke hjælpe dig med hensyn til opskrift / størrelse.

Håber du finder hjælp et sted.

Knus og held og lykke.

Frujensensunikum sagde ...

Kan desværre ikke lige hjælpe dig har ikke strikket den endnu, men jeg kunne jo slå dig lidt oveni hovedet og spørge til strikkeprøven......hva sagde den ???

Nej skal nok være god ved dig, krydser finger for at du hører positivt nyt fra jobsøgningen, nyd nu din velfortjente ferie.

Ellen sagde ...

Anne: "Hverken fugl eller fisk" har lavet opskriften. Jeg mener hun har skrevet at den er lille i størrelsen. God fornøjelse.

Lavendel sagde ...

Jeg har lavet den - og den er mega-lille hvis man kan sige sådan. Brugte mit eget garn - supersoft - som ligner det "de andre" har (575m/100g) men den er ubrugelig, nærmest en str. 10 år. Har set andre, der har haft samme problem, så start hellere forfra :-)

Birthe sagde ...

Dianna , ja farverne er ok , kunstgarnet gør det jo dejligt nemt .
Tak skal du have :-)

Jane : ha-ha , den her gang HAR jeg lavet strikke prøven og den holder :-) ja håber det hjælper at du krydser fingre , jeg vil virkelig så gerne have job igen , men det er vi jo rigtig mange der gerne vil. Ang. dit nye projekt hvirvelstrøm ,håber du knækker koden , den er et pragtfuldt stykke strik , jeg er utrolig glad for min hvirvel.

Ellen : ja der er også hendes opskrift jeg har , jeg har slået op igen og startet forfra , da jeg lige havde overset at brystvidden på str. small kun var 80 cm .

Birthe sagde ...

Lavendel : Tak for hjælpen , jeg er startet forfra igen , og mit garn har jo samme antal som dit , jeg overvejer om man måske kunne bruge maskeantallet fra Isagers Olive ???

Lavendel sagde ...

Joo, det vil jeg da imuddelbart tro...min ligger bare og venter på at barnebarnet skal blive 10 år :-)

Lin sagde ...

Laekre farver. Stoerrelsen kan jeg ikke hjaelpe dig med, men jeg kan krydse fingre for ansoegningerne.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeps, den er meget lille i størrelserne. Hvis du ikke er til korte trøjer og 3/4 ærmer, skal du også lige regulere der ;o)

Held og lykke med ansøgningerne !

Mette sagde ...

Rigtig meget held og lykke med ansøgningerne. Der skal nok vise sig det helt rette for dig

KirstenK sagde ...

Jeg bliver heller aldrig venner med Holst garn, jeg synes det er rigtig træls at strikke med...God bedring med sygdommen...du skal helt sikkert nok blive rask:-)))