tirsdag den 31. januar 2012

Grønt ....

Grønt her i vinter sneen , kommer til at længes efter sommer og varme ;-)
Cardiganen skrider fremad , mangler nu kun at hækle kanter og ca 1 1/2 ærme ..... jeg har besluttet mig for at strikke lange og ikke 3/4 ærmer i cardiganen , tror jeg bliver gladest for det .....
Garnet er så fint , svag grøn med et strejf af chokolade :-) men det er lidt "trælst" at strikke med , og især svært at sy sammen pga. de "bobler " der er på garnet ..... men bortset fra det , så er jeg temmelig pjattet med det :-))

Ha en dejlig dag derude :-)

7 kommentarer:

Lis sagde ...

Din cardigan ser rigtig fin ud. Lækker farve og mønster.

De strikkepinde du bruger er det specielle pinde, siden du får lavet så meget ?

Når du laver Dale, brodere du så også på tunikaer og bluser ? Jeg er igang, men du ved, selvkritik og kvinder er en dårlig kombination. Hvis du ikke gør, så tror jeg at jeg piller op igen.

Kh. Lis

Birthe sagde ...

Hej Lis :-) Uh ha jeg kender det godt ;-) nej jeg broderer ikke , jeg kan nemlig heller ikke få det til at blive pænt ..... He-he mine pinde er såmænd bare Knit pro ;.)

Den sweater jeg strikkede til manden min er et tudse gammelt mønster , men sender du mig din adresse skal jeg sende dig en kopi . Garnet jeg har strikket den i er Thule Garn til 35 kr. bundtet :-) Så en fornuftig pris til en stor trøje .

dqpage sagde ...

Jeg kan godt forstå du er vild med den farve - den er rigtig flot. Jeg tror også du bliver gladest for de lange ærmer ( sagt ud fra hvordan jeg selv ville foretrække det ;)

Uldbegavet sagde ...

Man kan altså næsten heller ikke få sig til at strikke korte ærmer i noget i dette kolde vejr.
Cardiganen ser ud til at udvikle sig til en ren skønhed.

laj [tulipan-hygge] sagde ...

rigtig lækkert cardigan!

KirstenK sagde ...

Hvor er det fint...Jeg husker da jeg strikkede i noget silketweed gan i sommmer..det var også træls men man vænner sig lidt til det efterhånden...også dejlig dag til dig!

Helle sagde ...

Lengter etter sommeren kan vi saktens gjøre nå ja. har akkurat tilbragt et par dager på fjellet i -27...