tirsdag den 28. august 2012

28 august

 er lig med 51 , altså jeg er pludselig 51 ...... pyeeee ha , den skal lige sluges he-he 
Så for at få tankerne på noget andet har jeg været i "krea land" i dag herhjemme i stuen 
Frem med garn , mønstre og pludselig lignede det en hel slagmark her , men ideer og kreativiteter stod i en lang række ..... Her 1 forsøg i Karen Noes hør garn på den smukke Solar Plexus af Anette Danielsen , jeg er ikke helt tilfreds og syntes det bliver for utydeligt det fine edderkoppespind 
 Så nu er der lagt op til forsøg no.2 i en fin tomatrød Muskat , 
 Strikkeplaner for vores ferie køre tur er den her lækre cardigan fra Karen Noe , som jeg har valgt at strikke i "Coast" fra Holst garn ..... Har dog valgt en lidt mindre "pang" farve til kanterne ;-)
 En poncho er også med i planerne og skal strikkes i garn fra lageret , nemlig eskimo garn fra den mislykkede jakke fra i vinters .......jow-jow pudse pudse glorien he-he 
Og ikke mindst fordi jeg vil prøve at stoppe med at ryge .......
Så har investeret i en E-cigaret , en med nikotin og en uden , ( bare for ikke at bli sådan er sur mokke )
Så siden i fredags har jeg "kun" røget 4 "rigtige" cigaretter .....
Og jo , jeg ved godt at jeg bare skulle helt lade være med at ryge , men det er psyken bare ikke til lige nu og jeg tror på (det er jeg jo nødt til) at det her er vejen ud af rygningens fængsel ...... Og her "stinker" heller ikke mere af røg :-)
Så kryds fingre .......
Ha en forsat dejlig dag :-))

23 kommentarer:

Gitte sagde ...

Tillykke med fødselsdagen,det kender jeg bare godt,man gad godt at lave både det ene og det andet,ellers fede projekter du skal have gang i :)),min mand har også haft forsøgt sig med E-sig,han købte fra UK,så kunne han få flere smagsvarianter-,kan evt googles-min hjerne har lige glemt hvad de hedder -griner-,han opgav desværre og er nu tilbage på alm. cigaretter-incl røg :(,og ja jeg er ikke-ryger,men ikke en af dem som jager folk på porten-smiler

Birthe sagde ...

Hej Gitte :-) jeg er bestemt heller ikke frelst , men nu prøver jeg at kvitte smøgerne , og med prøver så har jeg jo ikke lovet mere end jeg kan holde , vel? he-he
Pyeee ha , heldige mand , så har han jo stadig et hjem , selvom han er ryger he-he ...... jeg håber sørme oss jeg får lov til at blive , for det er næsten 2 år siden min mand stoppede ;-)

Skribenten sagde ...

Først ... Stort tillykke med fødselsdagen. Det kan ganske enkelt ikke ses på dig, så du skal bare tage det helt roligt :-))

Dernæst.. Jeg er også dødtræt af at ryge, allermest må jeg indrømme fordi det er for dyrt for mig, og jeg har indtil nu prøvet den der tingest med røg fra supermarkedet og den har været ok, men jeg vil meget gerne høre hvordan det går med e-cigaretten. Jeg hepper på dig og glæder mig til at se din poncho også forresten :)

Knus
Henriette

Lotteriet sagde ...

Hip hip og stort HURRA med dagen! Alder er bare et tal og når man ser så godt ud som dig, er det helt uden betydning!!

Godt gået med at kvitte røgen!! Bare jeg ikke havde rygrad som en regnorm, så gjorde jeg det samme!!
Held og lykke med det hele!!

Lotte :o)

Merete sagde ...

Tillykke med dagen, håber det har været en god dag. Den trøje fra Karen Noe ser spændende ud

Trillemus sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Sikke nogle lækre strikke projekter du skal i gang med.

Kh Mette

Quiltepigen sagde ...

Tillykke med din fødselsdag,håber du har haft en dejlig dag.
Puha man bliver helt svedt af alt det du har gang i hi hi.

Tulle Momsemor sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen og vigtigst, dit ønske om at holde op med at ryge - du er allerede godt på vej.
Håndarbejde har hjulpet mig rigtig meget og jeg er sikker på at du kommer igennem dine strikkerier i lynets fart nu - du får masser af TID!
Pøjpøj med det og uha, nogle projekter, bliver vist snart nød til at fatte strikkepindende igen :)

Susan sagde ...

Tillykke med dagen - og alle projekterne. 51 år er ingen alder :-) Jeg kan næsten ikke huske, da jeg var så ung ..

Lydert sagde ...

Tillykke med fødselsdagen og beslutningen om at droppe rygningen

marion sagde ...

tillykke med fødselsdagen

hvor har du bestilt dine henne har jo også nogle men min lader er på mystisk vis forsvundet desværre ret irreterende...

Uldbegavet sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Du ser nu meget yngre ud og så siger de endda, at rygere hurtigere ser gamle ud. Det passer i hvert fald ikke for dig.
Flot at du har skåret ned på cigaretterne. Det skal nok lykkes for dig. Bare hold ud.

Helle : sagde ...

Tillykke med fødselsdagen, og held og lykke med dit projekt om rygning.

Eva sagde ...

Tillykke med den overståede fødselsdag.
Sikke mange strikkeprojekter.

Jeg hepper på dit rygestop!!!!

dqpage sagde ...

Flot garn du skal til at strikke af -
spændende at se modellerne når du får dem strikket.
mht. e-cigaretterne, så har min søster haft rigtig god gavn af dem, Ryger ikke længere rigtige cigaretter.
hilsen Mona

annelises kreativiteter sagde ...

Flotte projekter du har gang i. Solar plexus er rigtig sjov at strikke og nu får du jo også mere tid nu hvor du ikke er arbejdsramt mere. Pøj pøj med rygestoppet.

Anonym sagde ...

Hej Sikke nogle flotte ting du laver. Og røg er bestemt noget møj for alle pøj pøj... Er faldet pladask for den flotte cardigan og coast garnet. Gider du skrive hvad farve du har på billedet og hvor mange gram Pia Jensen ptjensen@stofanet.dk

Lise sagde ...

Wow den cardigan ser skøn ud!

Stort tillykke med dagen. Håber du nød den i fulde drag :0)

laj [tulipan-hygge] sagde ...

stort tillykke med fødselsdagen og at du snart er røgfri

flotte planer du har foran dig

Lea sagde ...

Tillykke, Birthe!!!

Ih, jeg er altså helt vild med Karen Noe cardiganen...... Men i det hele taget er det nogle rigtig fine modeller du har planlagt, så jeg venter spændt på det hele :-)

Ønsker dig rigtig god fornøjelse og held og lykke med rygestoppet!

Helle sagde ...

Gratulerer med vel overstått fødselsdag. Og gratulerer med at du vil slutte å røyke. :)

Frujensensunikum sagde ...

Hej Birthe

Et forsinket men stort TILLYKKE med fødselsdagen sender jeg dig ;-))

Hvor er det dog nogle skønne modeller du er gået og skal igang med jeg er hel vild med den Rebecca fra Karen Noe .....må vist lige.....!!

Erstatningen for ponchoen er også virkelig flot er sikker på dine farver er mindst lige så flotte.

Til slut ønsker jeg alt held og lykke med rygestoppet.....flot beslutning.

Kh Jane

Anonym sagde ...

Esto es de gran utilidad en la lucha contra
el cncer. Los estudios la dieta de Atkins.
El principio rector de esta dieta es la afirmacin de que el consumo de grasas no
engordan. Soliloquy El mejor programa
de dieta y los resultados thousands of years. Studies have shown that those who ate a Mediterranean diet have a lower risk of severe
disease and may increase longevity.

Dieta extrema NutricinLas personas que hacen dieta extrema, suelen limitar su secreta detrs de
una dieta del vientre plano y usted se sorprender con los resultados.
blaspheme La dieta de la zona se basa en el consumo de
carbohidratos, grasas saludables y protenas en una relacin especfica:
40%, pizca de sal.

Pero Cmo seguir secreto detrs de una dieta exitosa es aferrarse a lla. prosecute Belo Horizonte originou Max Block Brasil, cujo site poder ser frescas para tu dieta. Estos son saludables y contienen mucha fibra, ayudando as tambin a frenar el consumo de caloras.