tirsdag den 25. august 2009

Stjernesjal ....

Jeg er startet på stjernesjalet , har strikket diagram 1 og skal til diagram 2 .
Og hvad skal man så ???
Jeg syntes det er lidt kryptisk det mønster , eller fatter jeg bare ikke en s... ??
Hmmm , men jeg klør på gør jeg , for vil bare lære det ...
Garnet er Kauni papegøje farvet , strikker på p 4 , for kunne ikke lige se hvad det anbealede pindenummer var , Garnet er fra lageret , for har trevlet min kaunivest op.
Tror det er et "alene hjemmeprojekt" indtil man lige har fået lavet det noget større , så man kan se
mønstret .
Nå , nu vil jeg sætte mig med kaffe og stjernesjal , strikke og trevle op det meste af aftenen :-)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Glæder mig til at se mere, når du knækker koden :) Har ikke selv strikket det, men det ser spændende ud!

Birthe sagde ...

Hej Mette :-) tror desværre ikke at jeg knækker koden , jeg har næææsten opgivet , skal vist vente til der er en strikkekyndig der kan hjælpe mig ....

Kludemutter sagde ...

Du må ikke give op ;)

Kender det godt, sad med samme fornemmelse.
Lige pludselig er den der, og du kan strikke til tv.

Du skal starte på diagram nr.2 nu, derefter nr.3.
Har du fået printet det hele ud ?

Yt.

Birthe sagde ...

Hej Yt :-) jeg har ikke helt opgivet , men holder lige en pause.... ligegyldig hvad jeg gør hat jeg 2 m for lidt , men jeg forstår måske ikke lige første p i diagram 2 , er det 2 r, 1 udt, 5 r, 1udt osv indtil midtermaske ??? for så slutter jeg nemlig med 3 m inden midterm... Hmmm
Jeg mener at opskriften er rigtig ....
men tak for hjælpen :-))